Haal jongeren met leerachterstand weer bij de les

Onderzoek

Het Mundus College in Amsterdam Nieuw-West start een proef om schooluitval tegen te gaan met de methode High Dosage Tutoring. De universiteit analyseert de resultaten. Als blijkt dat deze lesmethode werkt, kan zij landelijk worden toegepast.

Video wordt geladen..
Bowen Paulle

‘Vooral op het vmbo hebben veel leerlingen een leerachterstand. Sommigen verlaten school zelfs zonder diploma. Intensieve begeleiding volgens de methode High Dosage Tutoring kan de achterstand wegwerken en uitzicht bieden op een diploma. Het Mundus College in Amsterdam Nieuw-West start een proef en de universiteit analyseert de resultaten. Als blijkt dat deze lesmethode werkt, kan zij landelijk worden toegepast.’

Bowen Paulle,
universitair docent Sociologie

Voor dit toegepaste onderzoek is weinig financiering beschikbaar. Om de resultaten van deze proef wetenschappelijk te kunnen onderzoeken, vragen wij uw steun.

Gevraagde bijdrage: 30.000 euro

 

Waarom geven aan onderzoek?

Naast grote onderzoeken vinden er aan de UvA tal van bijzondere onderzoeks- en andere projecten plaats die zonder aanvullende financiering van het Amsterdams Universiteitsfonds geen doorgang zouden vinden. 

Zorgt u dat bijzondere onderzoeksprojecten doorgang vinden?

Gepubliceerd door  Bureau Alumnirelaties en Universiteitsfonds

16 mei 2017