Subsidie studentenprojecten

Bij het Amsterdams Universiteitsfonds kun je dankzij de steun van donateurs subsidie aanvragen voor projecten, evenementen en activiteiten die voor en door studenten en studieverenigingen van de UvA worden georganiseerd. Projecten die de wetenschapsbeoefening, het academisch-cultureel erfgoed of het studentenleven aan de UvA ondersteunen, komen in aanmerking voor subsidie.

Aanvullende bijdrage

De subsidie is een aanvullende bijdrage en is bedoeld voor projecten die niet betaald kunnen worden vanuit de reguliere universitaire financiering. De hoogte van de bijdrage wordt voor elk project afzonderlijk bepaald.

De toegekende subsidie wordt uitgekeerd voor aanvang van het project. Naderhand dien je een verslag en de financiële eindafrekening van het project in te leveren zodat wij onze donateurs kunnen inlichten over de bestedingen vanuit het fonds.

Niet in aanmerking komen aanvragen voor productiekosten van publicaties als tijdschriften, proefschriften, wetenschappelijke uitgaven en feestbundels. Aanvragen voor projecten die langs andere wegen worden gefinancierd (bijvoorbeeld via reeds toegezegde fondsen of sponsoring) worden evenmin in behandeling genomen.

Aanvraag indienen

Voor het aanvragen van een subsidie voor studentenprojecten geldt de volgende deadlines:

  • 1 maart (aanvang project tussen 1 mei en 31 juli); 
  • 1 juni (aanvang project tussen 1 augustus en 31 oktober);
  • 15 september (aanvang project tussen 1 november en 31 januari); 
  • 15 november (aanvang project tussen 1 februari en 30 april). 

De aanvraag moet zijn voorzien van de gevraagde informatie. Onvolledige aanvragen worden afgewezen. Dien de aanvraag in via het aanmeldformulier. 

Checklist aanvraag Projectsubsidie studenten

De aanvraag moet zijn voorzien van:

  • een gespecificeerde begroting;
  • een subsidievraag met motivatie, ondertekening en datering. In de motivatiebrief legt de aanvrager uit waarom het project ten goede komt aan wetenschappelijk onderzoek en onderwijs aan de UvA en/of haar studenten;
  • een projectomschrijving met duidelijke beschrijving van (de rol van) deelnemende partij(en) en een (voorlopig) programma;
  • een persoonlijke, op het project toegespitste, aanbevelingsbrief van één of meer docenten.

Eisen aan het verslag

Het verslag mag maximaal drie A4 of 1.000 woorden beslaan. In het verslag dienen de volgende zaken aan bod te komen:

  • omschrijving doel van het project;
  • academische meerwaarde van project;
  • academische contacten (medestudenten, docenten, et cetera);
  • beantwoordde het project aan de doelstelling?;
  • eventueel vervolg?

Foto's

Bij het verslag dienen verder enkele digitale foto's te worden ingeleverd. Stuur de foto’s in als jpg-bestanden met een hoge resolutie (bestand groter dan 1 MB).

De foto's en het verslag kunnen worden gebruikt voor onze website, online nieuwsbrief of andere publicaties waarmee we onze donateurs inlichten over de bestedingen vanuit het fonds. We geven geen vergoeding voor het gebruik van foto's.

Insturen

Stuur het verslag en de foto's binnen drie weken na afronding van het project, onder vermelding van naam en telefoonnummer, per e-mail naar: universiteitsfonds@uva.nl.

Gepubliceerd door  Bureau Alumnirelaties en Universiteitsfonds

10 oktober 2018