Fonds voor de geschiedenis van de archeologie
Aanvragen kunnen worden gedaan via een e-mail aan de contactpersoon; momenteel is dat Gert Jan van Wijngaarden: G.J.M.vanWijngaarden@uva.nl .
Aanvragen dienen te worden voorzien van een titel, een projectomschrijving en een begroting waaruit blijkt waar het gevraagde bedrag concreet aan wordt besteed (met een overzicht van alle uitgaven en inkomsten, inclusief overige giften, subsidies of sponsorbedragen). In de projectomschrijving dient de periode van subsidie duidelijk te worden aangegeven en wanneer het project wordt afgerond en, voor zover van toepassing, op welke wijzen de resultaten bekend worden gemaakt. Voor studenten projecten dient ook een verklaring van de universitaire begeleider te worden toegevoegd. Voorwaarde is bovendien dat de faculteit de controle op de voortgang en het monitoren van de activiteiten waarvoor financiering wordt verstrekt op zich neemt en hierover voorafgaande instemming is verkregen.
Aanvragen in categorie A (tot € 5.000) kunnen doorlopend worden gedaan. De aanvrager krijgt na maximaal zes weken antwoord of een aanvraag wordt gehonoreerd. Aanvragen dienen te zijn voorzien van een aanbeveling van een docent, begeleider of promotor. De administratieve afhandeling verloopt via de bedrijfsvoering van ACASA.
Aanvragen in de categorieën B-C-D-E (boven € 5.000,-) kunnen twee maal per jaar worden gedaan. Rekening houdend met het vergaderschema van het bestuur van het UvA Fonds zijn de deadlines voor aanvragers 1 februari en 1 september. Bij wijze van uitzondering kunnen projectaanvragen ook buiten deze vaste aanvraagdata beoordeeld worden.
Aanvragen in de categorieën A en B dienen voorzien te zijn van instemming door de bedrijfsvoering van ACASA. Voor grotere projecten (> € 10.000 en/of indien er sprake is van het aangaan of uitbreiden van arbeidsrechtelijke verplichtingen) is een aanbevelingsbrief van de afdelingsvoorzitter nodig en instemming van de Decaan voor het indienen van de aanvraag te zijn verkregen. Indien het onderzoek betreft is ook instemming nodig van de directeur van de facultaire onderzoeksschool waar de betreffende medewerker aan is verbonden. Voor onderwijsprojecten (categorie D) is daarnaast instemming van de betreffende OPD nodig.
Wilt u bijdragen aan dit fonds neem dan contact op met Juliette Nieuwland, relatiemanager en fondsenwerver.