-
Wanneer zijn de deadlines van de aanvragen?
- Deadline 26 februari 2023 (voor vertrek tussen 1 mei en 31 juli). Bestuursvergadering is op 6 april 2023.
- Deadline 21 mei 2023 (voor vertrek tussen 1 augustus en 31 oktober). Bestuursvergadering is op 29 juni 2023.
- Deadline 3 september 2023 (voor vertrek tussen 1 november en 31 januari). Bestuursvergadering is op 12 oktober 2023.
- Deadline 29 oktober 2023 (voor vertrek tussen 1 februari en 30 april). Bestuursvergadering is op 14 december 2023.
-
Kan ik een beurs aanvragen als ik ook via Erasmus (of een andere verstrekker) een beurs heb ontvangen/aangevraagd?
Vanuit het Amsterdams Universiteitsfonds is er geen bezwaar wanneer tevens een andere beursverstrekker bijdraagt aan de financiering van jouw activiteit.
-
Kan ik als student uit het buitenland een beurs aanvragen bij het AUF om aan de UvA te studeren?
Het Amsterdams Universiteitsfonds heeft helaas geen studiebeurzen tot haar beschikking om de financiering van buitenlandse studenten te faciliteren. Een uitzondering hierop geldt voor beurzen aan vluchtelingenstudenten vanuit het Fonds Studie zonder Grenzen. Mocht dit het geval zijn, neem hierover met ons contact op.
-
Welke beurs past het beste bij mijn situatie?
Raadpleeg jouw studentendecaan om je te informeren over alle beschikbaar gestelde beurzen voor studenten en promovendi.
-
Kan ik met terugwerkende kracht een aanvraag indienen voor een beurs?
Het is helaas niet mogelijk om met terugwerkende kracht beurzen aan te vragen. Beurzen moeten voorafgaand aan de beoogde activiteit worden aangevraagd.
-
Ik heb de deadline voor het aanvragen van een beurs gemist, kan ik toch een aanvraag indienen?
Het is helaas niet mogelijk om een aanvraag van een beurs in te dienen na de gestelde deadline. In uitzonderlijke omstandigheden kun je per mail contact met ons opnemen via subsidieaanvragen-auf@uva.nl. Zorg hiervoor dat jouw situatie en reden voldoende wordt gemotiveerd en stuur bewijsstukken mee ter toelichting.
-
Van wie mag de aanbevelingsbrief zijn?
De aanbevelingsbrief moet geschreven zijn door ten minste één docent die is betrokken bij de opleiding en moet voorzien zijn van een handtekening en afgedrukt op UvA-papier. Indien een e-mail wordt aangeleverd dient duidelijk te zijn dat de e-mail vanuit het mailadres van de docent is verzonden.
-
Wat moet er in de aanbevelingsbrief staan?
De aanbevelingsbrief moet specifiek op de aanvrager gericht zijn. De invulling van de aanbevelingsbrief staat vrij aan de docent. Het is van belang voor de docent om te motiveren waarom hij/zij vindt dat de beurs aan de aanvrager toegekend moet worden.
-
Welke informatie moet er in de motivatiebrief staan?
Het is van belang om in de motivatiebrief om te motiveren wat de persoonlijke beweegredenen zijn om een activiteit te willen ondernemen en te vermelden wat de meerwaarde op persoonlijk- en academisch vlak is door deze activiteit te ondernemen. De grootte van het document is maximaal twee pagina’s in A4-formaat.
-
Ik kan nog niet alle documenten indienen voor de deadline van de beursaanvraag, kan ik toch een beurs aanvragen en die documenten pas later inleveren?
Zorg ervoor dat de aanvraag is voorzien van alle vereiste bijlagen. Indien dit niet mogelijk is, verstuur je in het veld een document met een toelichting waarom het document niet kan worden aangeleverd en wanneer je van plan bent deze aan te leveren.
-
Ik heb de verkeerde documenten geüpload, hoe kan ik dit nog aanpassen?
Sla de documenten op met de titel: [Request no.]_[Document]. Het vier-cijferige referentienummer kun je vinden bij je aanvraag. Je kunt vervolgens een e-mail sturen naar subsidieaanvragen-auf@uva.nl met als onderwerp ‘[Request no.] Aanvullende documenten’.
-
Wanneer kan ik het besluit van mijn aanvraag verwachten?
Alle volledig ingediende beursaanvragen worden in behandeling genomen tijdens de eerstvolgende bestuursvergaderingen. Je ontvangt binnen twee weken na afloop hiervan een toekenningsbrief of een afwijzingsbrief per e-mail. Een uitzondering geldt voor Individuele reisbeursaanvragen: Je ontvangt binnen zes weken na de datum van indiening van de aanvraag een e-mail met een bericht van toekenning of afwijzing.
-
Wanneer wordt een toegekende beurs uitbetaald?
Alle toegekende beurzen worden binnen twee weken uitbetaald bij ontvangst van reistickets naar de opgegeven bestemming. Een uitzondering hiervoor geldt bij projectsubsidies; deze betalingsdata kunnen afwijken.
-
Wordt de beurs eenmalig of in termijnen uitgekeerd?
Bij alle beurzen is er sprake van een eenmalige betaling. Een uitzondering hierop geldt bij projectsubsidies; hiervan kan de betaling in termijnen verlopen.
-
Wat wordt er gedaan met het reisverslag en de foto’s die ingediend moeten worden?
Wij willen graag op de hoogte gesteld worden van het verloop van jouw activiteit. Daarnaast willen wij onze donateurs inlichten over de bestedingen vanuit het fonds. Mogelijk nemen wij jouw reisverslag op in de nieuwsbrief en/of het jaarverslag van het Amsterdams Universiteitsfonds. Indien wij van plan zijn een van je foto's te gebruiken voor onze website, online nieuwsbrief of andere publicaties vragen we je eerst om toestemming.